I suggest you ...

Ability to configure Source Control settings per project

This suggestion is migrated to Developer Community. Please use below link to view the current status.
https://developercommunity.visualstudio.com/content/idea/351128/ability-to-configure-source-control-settings-per-p.html
Currently, The source control settings can be set per windows user.So if I'm working on different projects and each one has it's own Source Control (VSS,TFS,Tortoise...etc), then every time I want to open one of the project, I have to go and change VS source control settings to meet the source control that is being used for the project...

This is a time consuming and causes a frustration for me.

Vote please :)

1,648 votes
Vote
Sign in
(thinking…)
Password icon
Signed in as (Sign out)
You have left! (?) (thinking…)
Anas Ghanem shared this idea  ·   ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

This is a great idea! We completely understand how auto-switching SCC providers would help increase your productivity. Although we plan to make this available to you in the near future, we are still in the planning process and may reach out for your feedback as we start to define how tackle this problem. We will check back as soon as possible with any updates to this request. Allison Buchholtz-Au: VS Program Manager ​​

56 comments

Sign in
(thinking…)
Password icon
Signed in as (Sign out)
Submitting...
  • Tania commented  ·   ·  Flag as inappropriate

This is very important, please please pretty please, can we have soon?

• Ian Brockbank commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Any ETA on this? I agree this is a major pain and I'd love to have it on a per-solution basis at least. I don't tend to mix repo types within a solution, but I have some solutions in git and some in Subversion, so when switching between them I have to remember to change source provider.

• Francesco Pretto commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Storing the source control settings per project/solution have its pitfalls as well. My approach is having the system switching the source control plugin accordingly on presence of hints like the presence of hidden folders like .svn, .git, etc. and it's implemented in the below extension. Unfortunately it doesn't play well when multiple plugins supporting the same source control system are installed (eg. AnkhSVN and VisualSVN), but other than that it works nicely. The extension supports VS2010-VS2017.
    https://marketplace.visualstudio.com/items?itemName=ceztko.SccAutoSwitcher

• Dhiren Sham commented  ·   ·  Flag as inappropriate

@Allison: Why should there be the concept of an "active provider" in the first place? VS is able to recognize projects that reside in a git repo, it should also be able to identify that projects reside in an svn repo. At the solution level, if you're committing all changes, just commit to git and svn with the same message - if you wanted separate messages, you would not be committing at the solution level in the first place!
    I've never understood the concept of an Active Source Control Provider in VS. Each project should have the appropriate provider mapped to it transparently.

• Allison Buchholtz-Au commented  ·   ·  Flag as inappropriate

If this were at a project level, what would your expected behavior be at the solution level for a solution with multiple source control providers?
    How do you want context set? If you're working in a particular project file, should that be the active provider or do you want to have an "active project" in some sense?

• Ed commented  ·   ·  Flag as inappropriate

I'd love to see this as well, it very frustrating when I have to touch legacy code that uses a different VCS

• Anonymous commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Si vous avez l'intention de marcher beaucoup ou votre trajet implique de monter et descendre beaucoup de marches, essayez de ne pas porter une zara sac bowling qui a plus d'un zara homme blazer de 2,25 pouces. La musique est un langage universel, donc je suis sûr que nous sommes tous sur la même page avec celui-ci de grands écouteurs. Aww Harvey Weinstein montre son zara vetement femme soutien pour l'épouse Georgina glamour: comment votre formation en design de mode at-elle influencé votre cinéma débuts Georgina Chapman: Je l'aborde beaucoup de la même manière que je ferais une collection. Il absorbe rapidement et ne soit pas trop grasse, mais je ne trouve mes mains sont encore laissés un peu sec. Le week-end est enfin arrivé. Oui, le seul et unique ptrique est de retour sur YouTube cette fois avec l'homme répulsif Leandra Medine dans une vidéo pour le Outnet.

Jetez un oeil à travers quelques photos de ce qui les attend et, si vous êtes dans le quartier, consultez une reine dans le secteur: archétypes ornés, la mode, et les échecs à la salle du monde d'échecs de la gloire (4652 Maryland Avenue, St Louis.following sur la soirée de lancement de la nuit dernière, Sharapova est à la recherche de l'avant aux États-Unis Open, qui débutera plus tard ce mois-ci. Mais qu'en est-il des autres zara accessoires femmes pour la saison ainsi, nous répondons ici, comme dit dans les vagues de street style. Je reçois me exprimer et de travailler avec des gens créatifs. Ce sont pour la jeune fille qui est jeune et amusante, elle said. zara soldes femmes Ouf, était la dernière nuits épisode de scandale ou un doozy ce entre flashbacks à des dîners du zara robe longue blanche, découvrir comment Huck et Olivia pape est venu pour être, et un spécial Salut, je peine eu tout moment pour faire face à Livs 13 changements de vêtements.

http://www.zara-femme.com/manteaux-zara-soldes
    Très bien un garçon, jouer au ballon longe. Oversize avec une ambiance vaguement années 80, ils parlent tout à fait à mon amour des vêtements décontractés surélevé, ils sont incroyablement facile à porter. Vous pouvez toujours vous retrouver hoofing après avoir mis la voiture dans le parc, et je l'ai trouvé que le maintien d'une paire d'appartements encore imprenable robustes autour comme ces marais orteils plafonnés maintient ma dignité de style et de confort, peu importe combien zara manteau fille de blocs je me retrouve de mon véhicule. En général les gens se souciaient beaucoup moins que prévu. Ses vêtements est amusant, presque interactive. Je envoyé kim cette combinaison et puis je l'ai vu le style de Kylie avec un zara application et il a été vraiment cool.

manteaux zara Soldes

• Anonymous commented  ·   ·  Flag as inappropriate

@Mod: Is the "Planned" status planned for VS "15", or some distant future version?

• Anas Ghanem commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Thanks for the good news. Happy to hear you accepted my suggestion and the community voice

• Roger Hendriks commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Still no info of this in Visual Studio "15" preview 4. Such an easy feature to implement and please a lot of devs, especially now we need to work with TFS, GitHub, SVN etcetera per solution/project. Is anybody @MS reading this?

← Previous 1 3

Feedback and Knowledge Base